Emanet koji nosi imam ili hodža

Onaj koji je prihvatio da obuče džube, kao svoj životni poziv, ujedno je prihvatio i dužnost da bude zamjenik Poslanika, a.s., u svom džematu. Shodno tome, imam ne smije da gleda u ljude po bilo kojoj osnovi osim po Božijoj. Imam je obavezan da u svakome vidi Božansko stvaranje i da je na usluzi svakom čovjeku bez obzira na pripadanost stranci, koje je boje, nacionalnosti ili religije.

Muhamed, a.s., nije nikada odbacivao ljude i prema svakome se ponašao sa vrhunskom kulturom. Čak i onda kada su Poslanika, a.s., kamenovali njegovi ljudi, Alejhisselam je uporno govorio istinu i molio Boga da im oprosti jer ne znaju, i to sve onda kada mu se nudila mogućnost da uništi taj narod.

Muhamed, a.s., je rekao: ”Ko na mene namjerno slaže, neka pripremi sebi mjesto u vatri (Džehennem).” Moje razumijevanje ovog hadisa je da je najveći stepen namjerne laži na Poslanika, a.s., kada preuzmeš odgovornost imama, tj. zamjenika Muhameda, a.s., i ponašaš se drugačije nego što to Poslanik, a.s., traži od nas.

Imam je čovjek koji brine o svojoj zajednici, bez obzira kojoj grupaciji pripada.

Imam je čovjek koji priča istinu, bez obzira ko štiti laž koja mu se nudi.

Imam je čovjek koji je u obavezi da vjeruje Allahu i da svakim danom to uvećava.

Imam ne smije da dovodi istinu u pitanje zbog straha od stvorenja.

Imam shodno svojim mogućnostima je u obavezi da brine o svakom pojedincu kao što brine otac o svojoj djeci.

Imam nd smije razmišljati da li da posluša neko stvorenje ako se to kosi sa riječima Muhameda a.s.

Allah je u Kur’anu rekao: “Ono što vam Poslanik da, to uzmite, a ono što vam zabrani, to ostavite.” Hašr 7. Lično veliku odgovornost pripisujem imamima Sandžaka za ovakvo stanje života u kojem se trenutno nalazimo.

Da su se imami vodili Kur’anom i Sunnetom, mi danas ne bismo imali nekoliko loših političkih stranaka koje se konstantno utrkuju u ljaganju i širenju netrpeljivosti među građanima. Već bismo imali nekoliko stranaka koje bi se utrkivale da u što većoj mjeri nalaze rješenja za sve muke svih građana koji žive u Sandžaku. Da li su imami svjesni da nam ovakve političke partije nisu potrebne i da nam škode?

Da su se imami vodili Kur’anom i Sunnetom, ne bi imali dvije ili koliko već ‘’islamskih zajednica’’. Već bismo imali jednu zajednicu u koju bi bili uključeni svi stručni ljudi koji bi razmišljali kako da u što većoj mjeri pomognu ljudima za lakši život.

MIHRAB JE NAMJERNO SAGRAĐEN POLA U DŽAMIJI, A POLA VAN DŽAMIJE. Imam si ljudima u dzamiji i van nje. Također se u mihrabu stvalja glava. Za svoj džemat stavljaš glavu, pritom si obukao džube koje te obavezuje na učenje (ikre) i na istinu (hak).

Dragi imami,
Važno je da pored verovanja u Allaha još tvrđe vjerujete Allahu. Jasno je da može da se zaboravi svoj emanet i time se zaprlja nijet, a onda i djelo. Ali ako vjerujete Allahu sjetit ćete se da Allah voli pokajnike. I nadam se u Allahovu milost da će se svaki grješni imam pokajati Allahu i krenuti iz početka ispravno i sa istinom. Od Mikdada ibn Ma’da Jekriba se prenosi da je rekao Poslanik a.s.: “Zaista mi je dat Kur’an i nešto slično njemu, bojim se da neko od vas naslonjen na svoj krevet kaže: “Držite se ovoga Kur’ana, pa što nađete u njemu da je halal, to ohalalite, a što nađete u njemu da je haram, to oharamite. Zaista ono što zabrani Allahov Poslanik, isto je kao da ga je Allah zabranio.”. Bilježe Ebu Davud, Tirmizi i kaže hasen garib.
Današnje stanje imama je na veoma niskom nivou. Što to nije bio slučaj sa imamima prije samo 40 godina. Nekadašnji imami I pored raznih struktura koje su delovale ne bi li ih ušuteli su se ipak držali istine.

Meni jako čudna pojava u zadnje vrijeme je da popularni imami imaju svoje nevladine organizacije. Čini mi se da je razlog ne bi li osigurali sebe i svoju poziciju. Današnji razjedinjeni imami pričaju o jedinstvu. Današnji imami nemaju zajedničke teme jer nisu imami već službenici određenih firmi. Današnji imami se diče humanitarnim akcijama. Po meni je to poražavajuće stanje jer bi trebali da se diče rešenjima za što manje humanitarnih akcija. “Allah neće promijeniti stanje jednog naroda sve dok taj narod ne promijeni samoga sebe”. (Er-Raad, 11). Molim Allaha da imami promene svoje stanje kako bi njihova riječ imala uticaja na one koji ih slušaju.
Amin.

Total
7
Shares
Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Related Posts